2010年4月15日星期四

不再有死亡

前幾天,收到舅公因急性腹膜炎過身的消息。正當想不知他有沒有信耶穌時,母親便說他臨終前已經信主,實在令人安慰。

能有今天,得感謝間接供養我的舅公。小時候家貧,入不敷支。舅公雖然只是一位平凡的靈車司機,但仍不時瞞著舅母出錢資助我們,每次數千。相比之下,當老板住豪宅的舅父,卻一元也沒有支援過。舅公晚年生活多姿多彩,有所歸宿;舅父則舉家移民加國小鎮,快樂與否,不得而知。

給出去多的,得到的也多。

那美好的仗我已經打過了,當跑的路我已經跑盡了,所信的道我已經守住了。 從此以後,有公義的冠冕為我存留...


...there came to my ears a great voice out of the high seat, saying, See, the Tent of God is with men, and he will make his living-place with them, and they will be his people, and God himself will be with them, and be their God. And he will put an end to all their weeping; and there will be no more death, or sorrow, or crying, or pain; for the first things have come to an end.

舅公生前樂觀,喜歡唱越曲。此曲相信正能反映他的做人哲學。

沒有留言: